Jakub Jedelský
Často se stává, že se nějaké nápady opakují, ale toto se serveru novinky.cz nepovedlo: během krátké doby se zde objevily dvě "opičárny". Nejdříve jsem na twitteru zachytil informaci upozorňující na více než podobnost mezi faviconkou LinkedIn.com a právě serverem Novinky.cz, ostatně porovnejte sami:
Už o této podobnosti jsem tu chtěl napsat pár řádků, ale pak jsem si řekl, že nemá cenu ztrácet čas a však on už to rozebere někdo jinej. Co mě ale nakonec nakoplo, byla zpráva, která se před chvílí objevila na Twitter účtu Seznamu:
Byly doby, kdy jste se bez novin neobešli ... Už jste viděli nový spot na Novinky.cz? http://seznam.sblog.cz/2011/04/14/202
— Seznam.cz (@seznam_cz) April 14, 2011
Ze zvědavosti, co na nás časem vybafne v TV, jsem si link rozklikl a dostal se tak k novému spotu. O tom, že internetové zpravodajství je oproti papírové podobě na vzestupu se ví tak nějak všeobecně. Ví se i o tom, že s papírovýma novinama se daly dělat věci, které s elektronikou nezvládnete (a naopak). Třeba takové zabíjení much. Novinky.cz ode dneška vraždí (docela odolným) notebookem.
Tak a teď najděte rozdíl mezi výše uvedeným a reklamou na Newsday.com, která se na YouTube objevila asi před šesti měsíci. Pomineme to, že zde používají iPad a je to vůbec takové více úderné.
Neříkejte mi, že v Seznamu nemají nápaditější designéry a reklamní oddělení. Papírové noviny přece mohou mít i jiné využití - třeba jako náhrada za toaletní papír.